Po nějaké době je opět slyšet o jednání radnice se společností ODIEN, vlastnící většinu areálu bývalé Avie. Tam by chtěl developer stavět a nahradit tak stávající brownfield novou čtvrtí. Kupodivu však celý projekt, na rozdíl od ostatní developerské výstavby v Letňanech, již roky stojí. A to jde paradoxně o výstavbu se zdaleka nejmenším potenciálním dopadem na dosavadní obyvatele. Na rozdíl od jiných projektů totiž alespoň nemá vzniknout na zelené louce, neměl by omezit obytný prostor v okolí stávající zástavby, a navíc by mohl i přispět ke zlepšení stavu kapacit letňanských škol a další veřejné vybavenosti. Je velmi zvláštní, že v Letňanech bují výstavba na místech, kde občanům nejvíce vadí a kde zatěžuje infrastrukturu a ničí zeleň. To vše v již dost zatíženém a zahuštěnému centru Letňan. V kontrastu s vlažným přístupem k řešení situace areálu Avie se nabízí otázka, na základě čeho se vedení radnice skutečně rozhoduje?

Věřím, že budou zástupci Letňan postupovat v zájmu městské části a ze zablokovaného procesu vzejde přijatelný výsledek. V rámci jednání s developerem je nutné usilovat především o adekvátní navýšení kapacit dopravy, hlavně o vybudování kolejového spojení s Letňany – tedy tramvajové trati na Ďáblice a Kobylisy a vlakové zastávky u Havraňáku. Je ale také potřeba striktně trvat na dodržení veškerého plnění, k němuž se developer v rámci vyrovnání s městskou částí zaváže. Letňany mají šanci na rozumný a udržitelný rozvoj, radnice však vždy musí na prvním místě bránit jejich zájmy, což se aktuální koalici ne vždy zadaří.